Lunchtime conversations

Me: There’s this simmering thing between Leonardo and April O’ Neil from the cartoons. Even the latest series has them.

@MogiYgJahat: *HORRIFIED look*

@tsundayrae: *starts laughing at Mogi’s face*

Mogi: You mean since the cartoon series they were teaching bestiality?

Me: *grins and laugh*

Mogi: I’m imagining that turtle mating video with the sound.

Me and @tsundayrae: *hysterical laughter for 5 minutes non-stop*

Ah Mogi, don’t ever change!

Expensive Tech

While whining about the relatively expensive prices for e-book readers in Malaysia:

Me: why is it that things “supposed” to make our lives better are so expensive!
God: because then they don’t break as fast? :S
Me: I mean entertainment gadgets are cheap compared to productivity tools :S
God: entertainment needs to be cheap for the masses to be happy!
God: productivity however needs to be expensive so lazy people will innovate!

I have awesome friends. And yes the nickname of the person I was talking to IS God, and it’s an awesome she! :D

Funny translations

Malay version here. English below the cut. XD

Helo helo sayang
Awak panggil, tak boleh dengar
Tak ada servis kat sini la
Di kelab ini

Apa, apa, tak dengar la
Ah, talian hampir putus
Maaf, tak boleh dengar la
Sini sibuk sikit

Sibuk sikit
Sibuk sikit
Maaf tak dengar, sibuk sini

Tunggu kejap
Lagu suka I dah sampai
Nak hantar mesej pun tak boleh
I pegang air di tangan la
Patut awak panggil lebih awal
I memang free
Tapi kini awak nak panggil
Sekarang saya sibuk la

Jangan, jangan panggil!
Tak mau fikir lagi!
Tangan dan mindaku di lantai tari
Jangan, jangan panggil!
Tak mau cakap lagi
Tangan dan mindaku di lantai tari

Eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh…
Jangan panggil lagi!
Eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh…
Saya sibuk la!
Eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh…
Jangan panggil lagi!
Eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh…

Panggil seberapa awak suka
Tapi tiada siapa akan jawab
Saya pun tak nak angkat
Kini di kelab
Menikmati minuman
Saya tak nak angkat!

Panggil seberapa awak suka
Tapi tiada siapa akan jawab
Saya pun tak nak angkat
Kini di kelab
Menikmati minuman
Saya tak nak angkat!

Beyonce:
Budak, cara you panggil saya
Takkan buat saya balik cepat
Buat saya jalan lebih cepat
Tinggalkan kawan lebih cepat
Patut saya biarkan telefon di rumah!
Kerana ini memalukan!
Kau panggil macam lintah darat
Maaf, tak boleh jawab!

Bukannya tak suka awak
Tapi saya kat parti
Dah jelak dengan
Telefon berdering-dering
SESEKALI AKU RASA MACAM AKU TINGGAL DI CUSTOMER SERVICE TMNET
MALAM NI AKU TAK JAWAP SEMUA PANGGILAN SEBAB AKU AKAN MENARI < -- contributed by kidchan XDJangan, jangan panggil!Tak mau fikir lagi!Tangan dan mindaku di lantai tariJangan, jangan panggil!Tak mau cakap lagiTangan dan mindaku di lantai tariEh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh…Jangan panggil lagi!Eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh…Saya sibuk la!Eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh…Jangan panggil lagi!Eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh…Panggil seberapa awak sukaTapi tiada siapa akan jawabSaya pun tak nak angkatKini di kelabMenikmati minumanSaya tak nak angkat!Maaf, nombor awak panggil tiada dalam perkhidmatan. Sila rujuk nombor tersebut atau cuba lagi nanti. Continue reading “Funny translations”

[Copywriter’s Chronicles] Complete Instructions

So [Grayfox] comes over to my PC and asks me to send a message to one of our technicians:

[Grayfox]: Can you tell Jack that I’m ready?

Me: … Ok. *sends MSN message*

(4:12:34 PM) Me: [Grayfox] says he’s ready
(4:12:37 PM) Me: … ready for what I dunno

I thought that was bad enough, but the reply:

Jack: yayaa
Jack: a while

*facepalm*

Inner office joke.